måndag 12 oktober 2009

Nu fortsätter jag

Jag har stickat ett par centimeter mosstickning och jag tror att det får räcka som kant. Nu skall jag sticka slätstickning en liten bit innan jag skall igång med tillpassning av modellen till mig. Det är ett underbart garn att sticka i, det lägger sig så fint och är mjukt och lätt. Fingrene dansar iväg - runt och runt.

Eftersom jag har tänkt mig att sticka en bolero också gäller det att få modellerna till att passa ihop. Det är därför jag har tänkt mig något på oket (som jo täcks av boleron). Det kan bli lite mycket om det är mönster på grundmodellen också. Men det är ju en bit dit.

Jag tycker också att det blir en stor utmaning att sticka efter figur när man inte kan "gömma något med strukturstickning eller färgar.

Vecka 44 skall jag till Köpenhamn där jag tänker köpa mig några Knit-pro. Jag har bestämt att jag vill ha dem, men de finns inte här i stan. Det känns roligare att kunna känna och se dem innan jag köper, så det passar ju fint att jag skall dit. Jag har därför börjat på en gammal vanlig rundsticka.

Det är skönt att vara igång - och tankarna far iväg medan jag stickar. Vad kan vara snyggt på oket, färgmönster eller struktur - det tål att tänka på.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar