lördag 17 april 2010

Ja - ännu en gång

Nu är det dags igen. Det har gått något trögt med bloggandet men nu skall det börjas igen. Många stora och svåra problem har bearbetats och avklarats och det återstår många flera. Men nu vill jag också hinna med lite annat.
Först och främst - mitt sytyck projekt var kortlivad. Min son fick för sig att tvätta och hade med min nya blus. Han kom gapskrattande med den - den hade krympt. Han tyckte den såg ut som något Mr Bean kunde ha gjort.... Jag hade lite svårt att se det roliga i det, men nu då jag har gått ned i vikt någon storlek hade jag nog inte kunnat använda den igen. Den var ju kropsnära och då går det inte att kroppen blir mindre. - Den såg faktisk också något rolig ut när jag kom över besvikelsen.
I julklapp fick jag Helga Isagers ny bok "Strikketöj" Den är mycket inspirerande - Det är kanske inte så många modeller som direkt är något jag kommer att sticka men det är många idéer och det är möjligt att jag pröver en cardigan som finns med i boken. Det återstår att se.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar