torsdag 8 oktober 2009

Gamla beskrivningar

Idag har jag igen letat i gamla beskrivningar. Det är så roligt att leta i gamla minnen. Det finns slitna ex som jag har använd flera gångar - eller över väldigt lång tid. Garnkorgen har jag också gått igenom och blivit glad över flera fina nystan som ligger till någon gång då de kan bli något vackert.

Fortfarande har jag flera möjligheter och vinklar på utmaningen. Jag tycker det är mycket svårt att bestämma vad det skall bli.

Jag letade efter brystkil på google - och fick frågon om jag inte menade byt bil???

2 kommentarer:

  1. Brystkil??
    Menar du insnitt? På sömnadsspråk i alla fall heter de där vecken man syr vid bysten insnitt. Vad dom heter på stickspråk vet jag inte riktigt... jag bara stickar jag... :-/

    SvaraRadera
  2. Ja - det menar jag. Det heter bystkil och det var det jag sökte på, men då jag är danskfödd bryter det danska språket igenom ibland.... Jag har hittat insnitt, men inte bystkilar. Lisa skrev i min utmaning att hon tyckte att de fungerade bra så jag tänkte kolla upp vad det var. Tyvärr verkar jag inte ha tur med att hitta något på webben...

    SvaraRadera