fredag 9 oktober 2009

Garnet är hemma

Iallafall hälften - jag var inne för att kolla ännu engång i den affär som känns lite mera experimenterande än den andra. Idag låg låg garnet där - sublime heter det. En mörk gråblå (åskhimmel) i cashmere, silk och merino - kan det bli mera lyx? Det fanns inte nog garn hemma, men jag chansade på att de kunne få hem mera från samma färgbad. För jag VILL vara med när vi (nästan) alla sitter på söndag 18.23 och högtidigt slår upp till våra projekt - det är bara så spännande. (Skulle jag få från ett annat färgbad, ja då har jag ännu en utmaning!)

Beskrivning tror jag också att jag har hittat. Projektet har ändrats många gånga. Just nu är det en sweater i fint strukturmönster som jag tänker göra om så att den passar mig. Jag har tänkt ändra passform och halsformen.

Imorgon skall jag sticka provlappar så jag kan se om garnet kommer till att fungera - annars måste jag tänka till igen.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar